עלייה במסת שריר

עלייה במסת שריר: מדריך מקוצר למתאמנים

יש כאלה שמתאמנים כדי להוריד במשקל, אחרים עושים זאת כדי לשפר את מצב הרוח שלהם ויש כאלה בכלל בוחרים באורח החיים הזה כי זה מצטלם נהדר ברשתות החברתיות. לצד כל אלו, רבים שבוחרים להתאמן, בין אם גברים ובין אם נשים, רוצים פשוט להעלות את מסת השריר ולחטב את גופם. אין ספק שמכל המטרות שאנשים מציבים לעצמם לאימונים גופניים, מדובר אולי במטרה המאתגרת ביותר, אך כזו שאם ניגשים אליה עם הכלים הנכונים, אפשר להשיג אותה עם התמדה ועבודה קשה. הנה מדריך מקוצר איך להגיע לשם.

אימונים אנאירוביים

בניגוד לספורט שמטרתו לרדת במשקל, על מנת לחזק את השריר יש להפעיל אותו כמה שיותר בצורה אינטנסיבית ולאחר מכן לתת לו מזון כך שיוכל לבנות את עצמו ובכך לגדול ולהתחזק. רכשו משקולות איתן תתחילו להתאמן על בסיס יומי, הקפידו לבחור בתרגילים העובדים על כל שריר בנפרד באופן מוגבר והקפידו לערוך חימום ומתיחות לשרירים בתחילה ובסוף של כל אימון.

תזונה מתאימה

אם לא תכניסו לגוף לאחר כל אימון את הרכיבים הדרושים לבניית שריר, לא משנה כמה תתאמנו זה פשוט לא יקרה. הדרך הטובה ביותר היא לצרוך מנה של פחמימות לפני האימון שייתנו לגוף את האנרגיה הדרושה לאימון, ואחריו מנת חלבונים גדולה עם מזונות כמו עוף, ביצים, עדשים וקטניות מסוגים שונים לצד מנת פחמימה. אפשר ומומלץ בהחלט גם לצרוך חלבונים מאבקות חלבון לאחר התייעצות עם תזונאי או עם מדריך כושר מוסמך.

שילוב פעילות אירובית

נכון, הדרך הנכונה והמהירה להגדיל את מסת השריר היא דרך אימונים אנאירוביים, אבל רבים לא יודעים שכאשר הגוף חם, אפשר להפיק יותר מכל אימון ולהגיע אל היעד במהירות וביעילות רבה יותר. על כן מומלץ להתחיל באימון אירובי קל של רבע שעה עד 20 דקות של ריצה מהירה או רכיבה על אופני כושר ולחתום את האימון בעוד 10 דקות כאלו.

מי שיקפיד על העקרונות הללו לאורך זמן בהחלט יצליח לכבוש את היעד הזה. בהצלחה!

שתפו את המאמר בין חברים

אולי יעניין אתכם?