אזרחות אירופאית ליוצאי ברית המועצות – מה חשוב לדעת?

עד שברית המועצות קרסה, הכל היה מובן וברור לכל אזרח ותושב של האימפריה הסובייטית. היתה ממשלה שייצגה אותו וטיפלה בצרכיו, כך או אחרת. אך כשהמדינה קרסה, הכל השתנה. לא מדובר בעסק שקורס ואז המדינה יכולה לקחת על העובדים אחריות, כאן מדובר על מדינה שקרסה והתפרקה למדינות שונות. אז אומנם כל מדינה לקחה אחריות על האזרחים בשטחה, אך היו כאלה שנותרו במצב אחר, יותר בעייתי, מאחר והם עברו אל מדינות אחרות, או שהמדינה לא יכולה היתה לטפל בהם.

אחת הדוגמאות הטובות לכך זה כל עניין הפנסיה, אליו אנחנו שומעים מעת לעת בחדשות. עולים חדשים שהגיעו מברית המועצות ואין להם פנסיה בישראל, מאחר והם לא חיו כאן כל השנים, מבקשים שהמדינה תפתור להם את המצב על מנת שהם יוכלו לכלכל את עצמם כשהם יצאו לפנסיה.

אך זה לא העניין היחידי שמשפיע עליהם. עניין אחר לגמרי, הוא כל הנושא של אזרחות אירופאית. צברים שמעוניינים באזרחות אירופאית, יכולים לקבל אותה דרך הוריהם אשר נולדו באירופה או אם מדובר ביוצאי צפון אפריקה אז דרך ההקשרים המשפחתיים לגירוש ספרד. מה עושים יהודי ברית המועצות שעלו ארצה, האם הם יכולים לקבל אזרחות אירופאית וכיצד?

התשובה היא די פשוטה. כל מה שנדרש מהם זה לבדוק את השורשים שלהם, איפה הוריהם נולדו, מאיפה הם הגיעו לברית המועצות, ואם הם נולדו במקום מסוים באירופה, מדינה ששייכת לאיחוד האירופי כיום, אז הם יכולים לבדוק את התנאים לקבלת אזרחות. באופן טבעי, ייתכן מאוד שחלק מיהודי ברית המועצות שלא נולדו שם אלא במדינה אחרת באירופה, נולדו באזורים שלא היו מדינות כפי שאנחנו מכירים אותן היום. במקרה כזה, צריך לבדוק, מי אחראי על השטח והאם אותה מדינה מאפשרת לישראלים, יוצאי ברית המועצות לקבל אזרחות אירופאית דרכה.

ניתן לעשות את כל הבדיקות דרך עורכי דין שמתמחים בכך, הם יעברו על כל המסמכים ויחליטו מי יכול לקבל ומי לא. מן הסתם, לשם כך יש לספק את כל המסמכים הנדרשים, כמו בכל הליך קבלת אזרחות אירופאית.

קראו על כמה עולה אזרחות אירופאית

 

Main Med treatments abroad traveling with kids Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
יום הולדת וחדר בריחה – איך זה עובד ביחד
חדרי בריחה הפכו להיות אחת מהאטרקציות השכיחות ביותר בקרב אנשים מכל שכבות הגיל, וכיום תוכלו למצוא חדרי...
קרא עוד »
ספט 13, 2019
טיולים שלא חשבתם עליהם- שייט נהרות
לא מעט אנשים מרגישים שהם זקוקים לנופש וחופשה איכותיים, במהלך החיים התובעניים שלהם. לא מעט אנשים תוהים...
קרא עוד »
דצמ 26, 2019
חלופות מובילות להימורים מקוונים
בעוד שהימורים מקוונים מציעים סט משלו של אטרקציות ויתרונות, זה לא כוס התה של כולם. בין אם בשל העדפה...
קרא עוד »
מאי 06, 2024